Skip to main content

Bereikbaarheid Gezondheidscentrum Merenwijk

Zoals u weet is de werkdruk in de huisartsenpraktijk enorm gestegen. Om u als patiënt goed van dienst te kunnen blijven, bieden wij u de mogelijkheid om een terugbelverzoek in te dienen. Hiermee spreiden we de werkdruk en verkorten we de wachttijden aan de telefoon voor u als patiënt.

Helaas is het invoeren van de terugbelplanner niet optimaal verlopen. We begrijpen dat dit zeer vervelend is voor u als patiënt en zijn dan ook samen met onze ICT-beheerder hard aan het werk om deze situatie op te lossen.

Voor nu hebben we een aantal aanpassingen doorgevoerd om u op korte termijn een betere service te kunnen bieden. We begrijpen dat deze veranderingen van uw kant aanpassingen vragen en hopen op uw begrip hiervoor.

8.00-17.00
We zijn de hele dag direct bereikbaar voor spoed en voor intercollegiaal overleg.

8.00-10.00

De huisartsen doen tussen 08:00 en 10:00 een telefoondienst voor medische vragen en het maken van een afspraak. Voor iedere praktijk is er 1 arts beschikbaar, waardoor het kan zijn dat u langer in de wachtrij staat. Het is ook mogelijk om een terugbelafspraak met de huisarts te maken. Let op: voor de terugbelplanner zijn een maximaal aantal afspraken beschikbaar.

8.00-11.00
U kunt direct contact met onze assistente opnemen. Het is ook mogelijk om een terugbelverzoek in te dienen. U wordt dan dezelfde dag volgens afspraak door de assistente teruggebeld.

11.00-17:00
We werken standaard met de terugbelplanner. Onze assistente neemt volgens afspraak tussen 10:40 en 15:40 contact met u op. Voor dringende zaken die niet tot de volgende ochtend kunnen wachten, kunt u altijd bellen met onze assistente. Blijft u daarvoor aan de lijn. Houd er rekening mee dat de wachttijden na 11:00 langer kunnen zijn.

Online afspraken
Via MGn (MijnGezondheid.net) kunt u online een afspraak maken voor kleine kwalen of langer bestaande klachten. Het aantal plekken dat hiervoor beschikbaar is, is bewust beperkt gehouden. Als we meer plekken hiervoor beschikbaar stellen, houden we onvoldoende plekken over voor mensen die op korte termijn gezien moeten worden.

Triage
Bij het inplannen van een afspraak zal de assistente vragen naar uw klacht (triage). Dit is om de urgentie van de klachten in te kunnen schatten, met name om te verzekeren dat u tijdig wordt gezien door de huisarts. Daarnaast is de assistente gedegen opgeleid en kan u vaak al helpen of geruststellen door haar adviezen. Zonder triage is het niet meer mogelijk om de kwaliteit van de zorg die wij willen bieden te behouden.

Thuisarts.nl
Het kan helpen om thuisarts.nl te raadplegen voordat u contact opneemt met de huisartsenpraktijk. Deze site bevat nuttige informatie over de meest voorkomende klachten in de huisartsenpraktijk. Soms zijn uw vragen dan al beantwoord. Ook kan het u helpen bij uw contact met ons.

Moetiknaardedokter.nl
Soms is het lastig te bepalen of u de huisarts moet bellen. De website en app moetiknaardedokter kan u hierbij helpen. Doorloop – voordat u ons belt – eerst de vragen op de website of de app. Zo ontvangt u direct een betrouwbaar advies dat is goedgekeurd door het Nederlandse Huisartsen Genootschap.