Skip to main content

Zorg op maat

In onze de huisartsenpraktijk wordt triage toegepast. Met behulp van triage kan bereikt worden dat een patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment (urgentie) en bij de juiste hulpverlener (assistente/ huisarts/ praktijkverpleegkundige). Het doel is om de praktijk efficiënt te laten functioneren en de kwaliteit van de zorg te handhaven, en ondanks de toenemende drukte de wachttijden tot een minimum te beperken. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Als u belt voor een afspraak zal de huisarts of assistente vragen naar de reden van uw contact. Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen informeren wij naar uw hulpvraag: ‘Wat is er aan de hand?’ Hierbij hoeft niet altijd direct de diagnose gesteld te worden. Zodra we weten wat voor u de beste afspraak is, zult u een voorstel krijgen. Er zijn verschillende mogelijkheden:

  • De huisarts of assistente geeft u een advies, het advies van de assistente wordt altijd nabesproken met de huisarts
  • U krijgt een afspraak op het telefonisch spreekuur van de huisarts
  • U krijgt een afspraak op het telefonisch spreekuur van de praktijkverpleegkundige
  • U krijgt een afspraak voor een consult bij de huisarts
  • U krijgt een afspraak voor een consult bij de praktijkverpleegkundige
  • U krijgt een afspraak voor een consult bij de assistente
  • U krijgt een afspraak voor een visite

Als de afspraak geen haast heeft, zullen wij u soms het voorstel doen later in de week te komen. U kunt als dat nodig is altijd op dezelfde dag terecht, maar misschien niet bij uw eigen dokter. Als u meerdere dingen wilt bespreken zullen wij een dubbele afspraak voor u maken. Deze gang van zaken eist van de huisartsen en doktersassistenten dat zij uw hulpvraag en/of klacht kunnen beoordelen. Dit gebeurt op basis van zorgvuldig opgestelde protocollen. Onze doktersassistenten zijn hiervoor speciaal opgeleid en hebben de noodzakelijke aanvullende cursussen gevolgd.

MGN
NHG Logo